Hotelové řešení iSMA

Inteligentní regulace teploty je zásadní pro reputaci každého hotelu. Spokojenost klienta = úspěch hotelového podnikání. Můžete mít nejlepší personál, polohu nebo snídani, ale pokud se hosté nebudou v pokoji cítit pohodlně, protože je tam příliš horko nebo chladno, pak téměř jistě nedostanete pozitivní zpětnou vazbu či hodnocení na internetu.
Co je tedy třeba udělat pro zajištění pohodlného vnitřního prostředí s nejnižší spotřebou energie?
1. Žádaná teplota v místnosti by měla být nastavitelná. Každý člověk má svou vlastní úroveň komfortní teploty a kdo si myslí, že 21 °C uspokojí každého, pak se hluboce mýlí. Podle ISO7730 se komfortní zóna pohybuje od 20 °C do 26 °C v závislosti na ročním období, jak je vidět na následujícím grafu

3. Hotelový pokoj by měl být připraven pro hosty předem. Znáte ten pocit, když jste právě vstoupili do místnosti a instinkt vám řekne, abyste zvýšili/snížili teplotu na termostatu? Jako majitel hotelu byste měli svého klienta chránit před tímto pocitem, protože nějakou dobu trvá, než klimatizace dosáhne požadované teploty. Pokud se chcete ujistit, že je host spokojen již od prvního okamžiku, měli byste mít hotelový systém, který umožňuje nastavení požadované teploty podle harmonogramu klienta. Aby se dosáhlo ideální rovnováhy mezi úsporou energie a pohodlím, hotelový pokoj by měl mít  tři úrovně požadovaných teplot:
Neobsazeno (např. 16 °C). Aplikováno, když host není v pokoji podle časového plánu, plus je jeho nepřítomnost ovládána PIR senzorem.
Pohotovostní režim (např. 20 °C). Používá se v době obsazení dle časového plánu, ale pouze pokud není uvnitř pokoje detekován žádný pohyb.
Obsazeno (např. 22 °C). Používá se v okamžiku detekce pohybu pohybovým čidlem nebo vloženou kartou v držáku karty.

4. Žádaná hodnota pokoje by měla být upravena podle venkovních klimatických podmínek. Ukázalo se, že snížení vnitřní teploty o 1 °C může způsobit přibližně 10% snížení nákladů na vytápění a 5-10% nákladů na chlazení. Není možné neustále manuálně reagovat na změnu venkovních podmínek, takže váš BMS systém by měl mít spojení s meteorologickou službou. 1 °C se zdá být nepodstatnou změnou, ale s nezanedbatelným dopadem na měsíční/roční účty.
5. Pro maximální úsporu energie by měly být neobsazené pokoje udržovány vždy na úrovni minimální žádané hodnoty. Pravda je, že hosté tráví spoustu času mimo hotelový pokoj a je oprávněné použít tyto informace pro další úspory. Řešením jsou senzory pohybu, tlačítka obsazenosti či držáky karet.
6. Otevřené okno by mělo způsobit vypnutí regulace teploty v pokoji. Systém BMS by vás měl chránit před plýtváním energií. Víme, že někteří hosté chtějí obojí – otevřené okno s „čerstvým“ vzduchem a účinnou regulaci teploty v místnosti současně a naším úkolem je zabránit takovému kontroverznímu chování.

7. Systém správy budov by měl pravidelně poskytovat úplné a snadno čitelné energetické zprávy. Data vám umožní pochopit, jak účinně spravujete svůj hotel. „Co se změří, to se dá řídit“.

Jak dosáhnout všech výše uvedených požadavků?
Potřebujete udržitelné, efektivní a osvědčené řešení, které poskytne všechny výše uvedené funkce. A dobrá zpráva pro vás je – máme perfektní řešení. Kombinace zařízení iSMA-B-FCU a iSMA-B-LP zajistí, že váš hotelový pokoj bude udržován v souladu s nejnovějšími požadavky na energetickou účinnost a potřebami vašich klientů. Regulátor iSMA-B-FCU má předinstalovanou univerzální aplikaci, kterou lze přizpůsobit každé konkrétní místnosti v hotelu. Algoritmy regulace teploty byly připraveny a testovány odborníky, takže si můžete být jisti, že úspory energie budou maximální. S regulátorem iSMA-B-MAC36NL (či JACE) nahoře budete moci shromažďovat, spravovat a analyzovat data z vašeho hotelu. Otevřené protokoly jako BACnet a Modbus, které jsou k dispozici v zařízeních iSMA, navíc zajišťují, že tato zařízení mohou být integrována do většiny BMS systémů dostupných na trhu. Šetřete energii. Postarej se o své hosty. Použijte iSMA hotelové řešení. Je to jednoduché :-)!